onsdag 1 juli 2015

Missed abortion

...Så kallas det missfall jag har. Kroppen fortsätter att bli gravid. Därför hade jag gravidmage, muntorrhet och trötthet veckor efter embryot dött. Nu har visserligen magen (livmodern) krymp efter beskedet i fredags men efter ett extra ultraljud idag ska vi nu hjälpa naturen på traven. Jag har fått en hög med piller och anvisningar. 

Jag som inte brukar ha så mkt menssmärta bävar för denna smärta och hoppas att de piller jag fått hjälper. Är ju så smärtkänslig. Vid ägglossningen i april vred jag mig av smärta och trodde något var fel...

Allt börjar sjunka in och den värsta smärtan har lagt sig men jag kommer nog ändå sörja ett tag framöver. Jag vill ju sååå gärna ha mitt barn! Konstigt nog känner jag mig ändå privilegad att jag äntligen, efter barnlängtan i 5år, fått känna hur det är att vara gravid om än bara för en kort period. Många får inte möjligheten eller chansen till detta...

Nu hoppas jag på en kort smärta med snabb läkning så vi får börja om från början igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar